keskiviikko 2. huhtikuuta 2014

Vuorille

Haaveilin kiipeäväni vuorille.
Niille, jotka olin haaveissani edessäni nähnyt
joiden korkeutta en ollut uskaltanut arvioida
joille matka veisi pitkän, pitkän aikaa.
Ne siinsivät mieleni kuvissa
nousivat jylhinä edessäni,
näyttivät saavuttamattomilta
mutta houkuttivat niin kovin, 
kutsuivat minua kohti.
Nyt uskalsin askeltaa niitä kohti.
Kevyesti, vielä haparoiden
niin ettei kukaan vielä huomaisi.
Kokeilisin vain,
katselisin hiljaa ympärilleni
lähettäisin pienen toiveen ilmojen halki
salaa kaikilta,
melkein itseltänikin.
Katselin vuorta edessäni.
Katselin pitkään ja mietiskelin.
Arvioin etäisyyksiä,
tunteita, joita kohtaisin
matkallani
sinne jonnekin
minne kaipasin.
Katselin vuorta edessäni.
Katselin ja rohkaisin mieleni.
Otin askeleen, toisenkin, kolmannen
ja tunsin olevani tiellä
josta olin haaveillut
jonka olin niin pitkään halunnut tuntea jalkojeni alla
joka nyt tuntui keveältä kulkea,
keveämmältä kuin koskaan ennen.
Ja kun tunsin itsessäni tuon rohkeuden
näin sen mieleni kuvissa
annoin sen vallata tilan
joka sitä varten oli minussa ollut.
Annoin sen kertoa minulle
että olen oikealla tiellä.
Sillä nyt viimein uskon,
että runojeni maailman
oli aika avautua.
Enkä enää, enää käänny takaisin -
sillä vaikken suurinta vuorta valloita
vaikken kuuta taivaalta tavoita
niin näillä vuorilla on hyvä kulkea,
ja tavoittaa oma onnensa
omaan tahtiin

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti